דיאטה באזורי סכנה


מכירים את התמרור שמזהיר מהחלקה, מכביש משובש, מסכנה? ובכן גם כשעושים דיאטה אנחנו נתקלים בהרבה מצבים שעלולים לסכן את הדיאטה שלנו.

מניסיוני הרב, כדיאטנית ומאמנת תזונה, אציג בפניכם אזורים כאלה ואתן פתרונות איך להיזהר מהם ולא לקלקל את הדיאטה:

 

אזור סכנה 1-  דיאטה בעבודה

אוכל מוצף בשמן בחדר האוכל/ במזנון העבודה

כדי לא לפגוע בדיאטה, הביאו מהבית אוכל שהכנתם מראש כמו: סנדוויץ' מלחם קל, פירות וירקות או אפילו ארוחה מלאה כמו: עוף וירקות מבושלים, ובחורף מרק, שניתן לחמם במיקרוגל במשרד, וותרו על ההליכה לחדר האוכל.

הפסקות קפה

– אכלו פרי או חטיף דגנים  בזמן ההפסקה, כשאתם יודעים שתראו אחרים אוכלים, כך תשמרו על הדיאטה.

– שתו משקה קל דיאט או מרק ואז לא תצטרכו משהו מתוק "על יד".

עוגות קצפת לימי הולדת

הציעו לארגן בפעם הבאה את יום ההולדת ודאגו שיהיו גם פירות וירקות חתוכים בנוסף לעוגות. אם אחרים, שגם עושים דיאטה או דיאטה מהירה, יבחרו בפירות וירקות, הציעו שזה יהפוך לשגרה.

אזור סכנה 2-דיאטה ואכילה בחוץ

רעב

כדי להמשיך בתפריט הדיאטה גם כשאתם הולכים למסעדה, אתם צריכים להיות מודעים לעובדה שאם תגיעו למסעדה מורעבים, תזמינו הרבה יותר אוכל. לכן, ביום כזה אכלו במשך היום ארוחות משביעות ודלות בקלוריות, רצוי בלי פחמימות וממש לפני היציאה פרי או מעדן. אם אתם בתקופת דיאטת כרוב – התמידו בכך.

משקאות אלכוהוליים עשירים בקלוריות ופוגעים בדיאטה

– התנדבו להיות הנהגים אחרי השתייה.

–  התחילו את הערב בשתיית משקאות ללא-אלכוהול (מיץ אשכוליות לאלו מביניכם שבדיאטת אשכוליות כמובן), ושמרו לסוף הערב כוס או שתיים בשביל משהו שאתם אוהבים במיוחד ( אם תתחילו בשתיית אלכוהול כוח הרצון שלכם ייחלש מהר מאוד!). קחו בחשבון לקזז מתפריט האכילה כדי לא לקלקל את הדיאטה.

מאכלים לא מוכרים בלי לדעת את הרכבם

שוטטו באתר המסעדה שאתם הולכים אליה ובדקו את התפריט המוצע שם, כדי לראות אם יש שם גם תפריטים שמתאימים לדיאטה. אם אינכם מבינים אפשר לצלצל למסעדה לפני היציאה ולבקש הסבר, כך שתוכלו לתכנן את המנה ולחשב בהתאם.

שימו לב, יש לחשב תמיד אכילה במסעדה על דרך החומרה, בגלל כמויות השמן וצורת ההכנה של האוכל.

אזור סכנה 3- דיאטה ובישול

חישוב הקלוריות ואבות המזון במתכונים המשפחתיים

–  חשבו את הקלוריות ואבות המזון במתכונים המשפחתיים, שאתם רגילים להכין. חשבו את הקלוריות לפי החומרים וחלקו את סך הכל במספר המנות המתקבלות. נסו להתאים את המתכונים, כך שאם ניתן להפחית מהם את כמות השומן והסוכר מבלי לפגום בטעם, וגם לא לפגוע בדיאטה- זה עדיף. לדוגמה, עוגת גבינה של אימא, אפשר להשתמש בגבינה דלת-שומן במקום שמנה.

טעימות וליקוקים במהלך הבישול- סכנה לדיאטה

–  מלאו כיור או קערה במי סבון לפני שאתם מתחילים לבשל. טבלו  מיד כל דבר שאתם מסיימים את הכנתו או כשאתם מרגישים דחף ללקק.

– לעסו במהלך הבישול מסטיק ללא סוכר בטעם מנטה. זה לא טעים עם תערובת עוגה.

אזור סכנה 4-דיאטה וקניות

רעב

– קונים רעבים קונים יותר ופוגעים בדיאטה יותר. אכלו משהו לפני הקניות- אפילו תפוח עץ יעזור.

– הכינו רשימת קניות והיצמדו אליה.

– לכו לקניות עם חברה והחליפו ביניכם את רשימות הקניות. לא תעזו לבזבז לחברה כסף מיותר ולקנות לה משהו שהיא לא רוצה!

טעימות לא מתוכננות בדרך הביתה

 – היו כנים עם עצמכם, אם לקחתם משהו מתוך מטרה לאכול אותו "בדרך" החזירו אותו מיד! כך תשמרו גם על הדיאטה וגם על התקציב.

 – שימו את כל הקניות בתא המטען של המכונית- שום באגט חם או בורקס או רוגאלך ליד מושב הנהג!

אזור סכנה 5- דיאטה וטלוויזיה

פרסומות

–  הכינו ירקות חתוכים (מי שנמצא בדיאטת מלפפונים יודע איזה ירק לבחור), שלגוני דיאט, סוכריות ללא סוכר כדי שיהיה לכם מה ללעוס.

–  הקליטו תוכניות אהובות שלא הצלחתם לראות והריצו אותן במהלך הפרסומות, או זפזפו לערוצים אחרים.

שעמום

–  מצאו תחביב שאתם יכולים לעשות מול הטלוויזיה , כדי להעסיק את הראש והידיים ולא לקלקל את הדיאטה.

–  אם אין שום תוכנית מעניינת בטלוויזיה,  פשוט סגרו אותה ועשו משהו אחר! טלפנו לחבר, קראו משהו או אפילו צאו לצעידה קצרה, זה יעשה לכם רק טוב ויעזור לכם בדיאטה.

אזור סכנה 6- דיאטה וביקור אצל חברים

מאכלים לא מתוכננים יקרים בקלוריות

–  היו חברים טובים והציעו לעזור ולהכין משהו. כך תוכלו להביא משהו שמתאים גם לדיאטה שלכם, כמו פשטידה, סלט או עוגה.

–  חסכו לעצמכן קלוריות רבות ככל האפשר על ידי חיסכון באוכל והרבה פעילות גופנית במהלך השבוע, כך תצליחו לשמור על דיאטה מאוזנת.

החברה ה"טובה" שאומרת ש"אחד לא יזיק"

–  חברים טובים באמת ירצו לעזור לכם להשיג את מה שחשוב לכם, ולהצליח בדיאטה. הסבירו מראש רק עד כמה הדיאטה וההרזיה חשובות לכם ועד כמה זה משפר את בריאותכם ומצב רוחכם, ובמיוחד את דימוי גופכם.

–  התאמנו בבית להגיד באופן אסרטיבי, בטון משכנע   ובוטח: "תודה, אבל אני ממש מלא/ה". זה פטנט קל ומומלץ לכל מי שעושה דיאטה, מבלי לעשות חשבון לאף אחד!