דיאטת כרוב


דיאטת כרוב היא דיאטה מהירה שצריכת הקלוריות היומית בה נאמדת בכ- 800 עד 1000 קלוריות, והיא נמשכת 7 ימים (כמו כל דיאטה מהירה, התמדה בה לזמן ממושך יותר תגרום לגוף נזקים בלתי הפיכים).

מצד אחד, ביצוע דיאטת כרוב יביא לירידה של 3 עד 5 ק"ג במשך השבוע, אולם מצד שני חשוב לדעת כי דיאטת הכרוב, כאמור כמו כל דיאטה מהירה באשר היא, לא מכילה את כל החומרים להם זקוק הגוף, לא כוללת פעילות גופנית (כמובן שניתן לשלב דיאטת כרוב עם פעילות ספורטיבית, אולם הדיאטה כדיאטה לא מתייחסת כלל לאספקט החשוב של פעילות פיזית), ובעיקר נעדרת ממנה ההתאמה הספציפית בין האדם לבין תפריט הדיאטה שלו – שהרי אין שני אנשים זהים, ועל כן אין שום סיבה לתפריטי דיאטה אחידים.

כרוב – ערכים תזונתיים

הכרוב מכיל מינרלים חשובים: סידן, סיליקה, מגנזיום (הנדרש לשם פעילות השרירים), ברזל (שחיוניותו לחיים תקינים משמעותית ביותר) ואשלגן (שמונע בריחת סידן ומבטיח פעילות תקינה של מערכת התקשורת העצבית); ויטמינים נחוצים (A, B, C, E ו- K – שאחראי על בניית כלי הדם ובניית העצמות, וכן מסייע לתהליכי קרישת דם), ובנוסף יש בו סיבים תזונתיים רבים היוצרים בגוף תחושת שובע.

איך מכינים מרק כרוב?

דיאטת כרוב מבוססת על מרק כרוב, שאותו אוכלים מדי יום. ישנם, כמובן, שלל מתכונים להכנת מרק כרוב – והנה אחד לדוגמה:

לוקחים גבעול סלרי אחד, חתוך לקוביות, 3 גזרים (כמובן חתוכים) ובצל יבש (או לחילופין 5 בצלים ירוקים) – מכניסים הכל לסיר שיש בתחתיתו מעט מאוד שמן, ומקפיצים את הירקות עד שיהפכו רכים. מוסיפים 12 כוסות מים וחצי כרוב חתוך. מבשלים יחד עם אבקת מרק (עוף או בקר או בצל) ותבלינים עד שמתקבל המרקם הרצוי ואז מוסיפים 2 קופסאות עגבניות שלמות, או קצוצות. בתיאבון!

דיאטת כרוב – התפריט

כאמור, דיאטת כרוב היא דיאטה מהירה המבוססת על מרק כרוב מדי יום במשך שבוע (ניתן לאכול אותו לאורך כל היום). בנוסף, בכל אחד מימות השבוע ניתן לצרף מאכלים על פי הרשימה הבאה:

יום ראשון – פירות, ואך ורק פירות (אבל לא בננות!)
יום שני – ירקות טריים (אך לא תירס, אפונה ושעועית). רצוי להרבות בעלים ירוקים למיניהם. מוסיפים גם תפוח אדמה אפוי.
יום שלישי – פעמיים כי טוב: גם ירקות וגם פירות (אבל לא תפוח אדמה).
יום רביעי – שלוש בננות ושתי כוסות חלב רזה.
יום חמישי – 6 עגבניות ומנת בשר (בקר או עוף – 150 גרם).
יום שישי – בשר (אפילו 2 סטייקים) ועלים ירוקים.
שבת – מיץ פירות, ירקות וכוס אורז מלא.

בנוסף, לאורך כל השבוע, חשוב מאוד לשתות הרבה מים. גרסה מעט שונה של דיאטה מהירה זו מחליפה את מרק הכרוב במרק המבוסס על ג'ינג'ר.

דיאטה מהירה – זהירות!

דיאטת כרוב היא דיאטה מהירה, ודיאטה מהירה היא קונספט מסוכן.

הסכנות הייחודיות בדיאטת כרוב הן מחסור במינרלים וכן ויטמינים חשובים; תפריט משעמם שעלול להוביל לעוגמת נפש וירידה של ממש במצב הרוח; מיגרנות; עייפות רבה; קושי להתרכז; עודף גזים ניכר במעיים; ועצירויות (עקב היעדר שומן בתפריט).
בנוסף, מציינים דיאטנים ורופאים כי הקילוגרמים שנשרו הם בעיקר נוזלים, ומי שחולם על "זבנג וגמרנו" עלול להתעורר עם אותו משקל שהיה לו לפני דיאטה מהירה זו – ועם מפח נפש כתוצאה מה"כישלון".

דיאטת כרוב אינה מומלצת בפרט לבעלי סוג דם O, ובאופן כללי המומחים מעדיפים דיאטה מתונה ושינוי כולל של אורח החיים על פני דיאטה מהירה.