טיפים לדיאטה מהירה


הטיפ הטוב ביותר ביחס לדיאטה מהירה הוא בכלל "אל תתחילו אחת כזאת!" – אבל כולנו אנושיים, וגם כשאנחנו יודעים היטב מה טוב ומה לא, לא תמיד אנחנו בוחרים באופציה ה"נכונה". ובכלל, מי אמר שהרווח מהופעה פיגוזית במיוחד באירוע שממש ממש חשוב לנו לא גדול מהנזק המסוים שייגרם לגוף כתוצאה מדיאטה מהירה? מה גם שמשקל עודף גם הוא מסוכן לגוף, ועלול לגרום לשורה ארוכה של מחלות, ובנוסף מצוקה נפשית כתוצאה מדימוי גוף ירוד (בפרט באירועים החשובים לנו) גם היא עלולה להשפיע במקביל על הגוף ולהסב לו נזק.

דיאטה מהירה – לא לכל אחד

לפני שאתם פוצחים בדיאטה מהירה, לכל מטרה שהיא, התייעצו עם רופא או דיאטנית. ייתכן שיש קבוצות מזון מסוימות שוויתור עליהן כבר יגרום נזק בלתי הפיך או סכנה של ממש לתפקודים חיוניים. במקרה כזה, הוספה של תוספי תזונה להרזיה ודיאטה יעזרו. אמנם גם רופאים וגם דיאטניות נוטים לעקם את האף למשמע הכרזה על דיאטה מהירה, אבל אם תבטיחו להם שמדובר בדיאטה לזמן קצר מאוד, ותתחייבו שלאחריה תעברו לאורח חיים בריא ולדיאטה מאוזנת, הם ישמחו לעזור לכם.

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מכל דיאטה מהירה או מתונה. לא כל אדם מסוגל לכל סוג של פעילות פיזית – אבל תמיד אפשר למצוא את הפעילות האפשרית והמהנה. כשכמובן שחשוב להגדיל את רמת המאמץ באופן הדרגתי. בנוסף רצוי מאוד להפוך את שגרת היומיום ליותר פעילה – מדרגות במקום מעלית, שימוש באופניים במקום ברכב לנסיעות קצרות, הליכה למטבח במקום לשלוח את הילד… הגדלת מינון הפעילות הגופנית במהלך דיאטה מהירה תדאג לכך שרק שומנים יישרפו ואילו מסת השריר לא תיפגע, ובנוסף – בזכות שריפת הקלוריות – תאפשר תפריט מעט עשיר יותר וקל יותר לביצוע. קיימת אפשרות נוספת באמצעות טיפול במתחם של חדר מלח.

דמיון

לדמיון שלנו יש כוח רב עוצמה, ולא תמיד אנחנו מודעים לו. דיאטה מהירה דורשת תעצומות נפש (לא קל לאכול שבוע שלם רק מרק כרוב…), וכישלון בהתמדה בה עלול לגרום לתגובת נגד של אכילת יתר כתוצאה מהאכזבה והייאוש.

אם בחרתם בדיאטה מהירה לקראת אירוע, דמיינו את עצמכם באותו אירוע – בין אם מדובר בחתונה של הבת דודה, במפגש מחזור, בוועידת עסקים חשובה או הבת מצווש של הבכורה. עצמו עיניים ודמיינו את עצמכם עם כמה וכמה קילוגרמים פחות, ראו כיצד אתם חשים קלילים וזוהרים, ראו כיצד כולם ניגשים אליכם ומחמיאים לכם (כולל מלכת הכיתה שאף פעם לא פרגנה לאף אחד והדודה מכפר סבא שקולה נוטף דבש אך מילותיה מלאות ארס).

דמיינו גם איך נראים חייכם אחרי האירוע מושך המחמאות – איך אתם ממשיכים בדיאטה מאוזנת, מתמידים בהשלת קילוגרמים עודפים, נראים יותר ויותר טוב, מרגישים יותר ויותר נפלא.

כשתפקחו עיניים, גם פרוסת עוגה אהובה במיוחד תיראה הרבה פחות מפתה מהמראה החדש – והנמצא בהישג ידכם.

דיכוי התיאבון

אחת הבעיות הגדולות בדיאטה מהירה היא תחושת הרעב שתוקפת את האדם (שהרי תזונתו הצטמצמה פלאים). פתרון אחד הוא כדורי הרזיה, אם כי טמונות בו לא מעט סכנות. אופציה אחרת, טובה הרבה יותר, היא ירקות ופירות – אבל רצוי להקפיד על פירות שאינם מכילים הרבה סוכר (בכוס ענבים, למשל, יש כ- 15 גרם סוכר). רצוי מאוד לנשנש את הגזר או התפוח מייד כשמתעורר הרעב ולא לקוות שהתחושה הלא נוחה תיעלם מעצמה – לתיאבון בדרך כלל יש נטייה להתגבר, ואז המלפפון או האגס כבר לא ישביעו אותו.

אופציה נוספת שיוצרת תחושת שובע ומגדילה את סיכויי ההצלחה של דיאטה מהירה היא שתיית מים מרובה במיוחד (או תה צמחי בלתי ממותק, כשרוצים לגוון).